Euroins, liderul RCA după falimentul City Insurance, „se află într-un proces de supraveghere permanentă intensă în vederea monitorizării îndeplinirii măsurilor impuse”, au declarat joi pentru site-ul HotNews.ro oficialii Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Transportatorii auto membri ai COTAR au acuzat marți că Euroins ar putea intra în faliment până la finele anului, informație catalogată drept fake news de liderul RCA.

„Compania Euroins se află într-un proces de supraveghere permanentă intensă în vederea monitorizării îndeplinirii măsurilor impuse de către Autoritate. În cazul în care vor fi constatate abateri de la prevederile legale atât în ceea ce privește zona prudențială, cât și cea de conduită, acestea vor fi sancționate, conform legii, și vor fi aduse la cunoștința opiniei publice, ca de obicei, în cel mai scurt timp, după finalizarea etapelor legale specifice.”, au declarat pentru HotNews.ro oficialii ASF.

Precizările vin după ce HotNews.ro a solicitat ASF să precizeze, cât de grave sunt constatările verificărilor făcute până acum la Euroins și dacă este posibil ca această societate să intre în procedura de faliment până la finele acestui an.

Confederația transportatorilor auto (COTAR) a acuzat marți într-un comunicat de presă că finalul anului 2022 poate aduce o nouă criză financiară în domeniul asigurărilor, respectiv falimentul noului lider RCA, Euroins.

Confederația a făcut trimitere către un raport de control recent al ASF, prin care Euroins a primit o nouă amendă pentru întârzieri la plata daunelor, raport de control care nu a fost făcut public de Autoritatea de supraveghere.

„Cea mai amendată companie de asigurări din România, liderul pieței RCA, se apropie cu pași siguri și repezi de “default”. Conform raportului de control întocmit de ASF, societatea se află într-o situație financiară similară cu cea a societății City Insurance înainte de prăbușire.

Peste 90% din disponibilitățile bănești ale societății au fost transferate în bănci din afara țării, iar din foarte puținii bani pe care societatea de asigurări îi păstrează în România, nu reușește să achite decât salariile angajaților săi, iar despre plata despăgubirilor în condițiile legii nici nu mai poate fi vorba.

Societatea de asigurări are zeci de popriri pe conturi în fiecare lună, rostogolind obligațiile de despăgubire în instanță, mizând, la fel ca City Insurance înainte de faliment, pe termenele de soluționare în instanță, care durează 3 ani, știind foarte bine că peste 3 ani, societății îi va fi anunțat falimentul, iar plata despăgubirilor se va efectua de către FGA, adică, de către toți șoferii români.”, se arată în comunicatul COTAR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*