Vivienne Westwood, designerul care a definit aspectul punk-ului, folosind iconografia rock, regalitatea, arta și religia ca motive recurente în colecții care au adus un avantaj rebel stilului britanic și care, mai târziu, a continuat o lungă carieră în moda înaltă, a murit joi, în cartierul Clapham, din sudul Londrei, informează NYT.

Moartea ei a fost anunțată de compania ei, Vivienne Westwood, care nu a precizat cauza.

Vivienne Westwood avea doar 30 de ani când ea și iubitul ei, Malcolm McLaren, au deschis un magazin numit „Let It Rock”, în Londra. Afacerea, care avea o pancartă de vinil roz în față, era una neconvențională, având la vânzare îmbrăcăminte de tip fetiș, fiind o modă inspirată de aspectul Teddy Boy din anii 1950, prezintă NYT.

În modelarea aspectului epocii, Westwood a ajuns să fie cunoscută drept nașa punk-ului. După ce parteneriatul ei cu McClaren s-a încheiat, a început să creeze colecții sub propriul nume, stabilindu-și o reputație internațională. A continuat să deschidă mai multe magazine în Londra și în întreaga lume, unde creațiile ei provocatoare au apărut pe supermodele și celebrități și au influențat moda mainstream. Corsetele, pantofii cu platformă și mini-crini (o combinație de crinolină victoriană și fusta mini) au devenit semnele ei distinctive.

 

Mini-crinis collection of Vivienne Westwood

„Oamenii o asociază cu adevărat cu stilul punk și cu toată această estetică, ceea ce este exact cum și-a format numele, dar ea este mult mai mult decât atât”, a spus Véronique Hyland, autoarea cărții „Codul vestimentar: Unlocking Fashion From the New Look to Millennial Pink”, într-un interviu. „Ea a fost influențată de istoria artei, picturile vechi de maeștri. A fost foarte concentrată pe tradiția engleză a croitoriei”, transmite NYT.

Într-un memoriu publicat în 2014 și numit pur și simplu „Vivienne Westwood”, ea a scris că oamenii „par încă surprinși că poți fi în zona punk și în couture, însă totul este conectat”. „Nu este vorba despre modă, vezi tu”. „Pentru mine, este vorba despre poveste. Este vorba despre idei”, conform aceleiași surse.

Magazinul de pe King’s Road a oferit întotdeauna o privire în obsesiile proprietarilor săi, care presupun clasă, modă și decență. Pe măsură ce anii au trecut, numele i s-a schimbat frecvent, era cunoscut sub numele de „Let It Rock”; „Too Fast to Live, Too Young to Die”; „Sex”; „Seditionaries” și „World’s End”. Mărfurile sale s-au schimbat frecvent, de asemenea.

Vivienne Westwood a făcut hainele, care au putut include cămăși cu fotografii decupate ale fetelor pinup sau lenjerie intimă făcută din tricouri cu sloganuri precum „distrugeți” și „Fii rezonabil, cere imposibilul”.

„Nu mă vedeam ca un designer de modă, ci ca cineva care dorea să înfrunte statu-quo-ul putrezit, prin felul în care mă îmbrăcam și îmbrăcam pe alții”, a spus Westwood în memoriile sale, pe care le-a scris împreună cu Ian Kelly.

Chrissie Hynde, care avea să devină mai târziu solista trupei Pretenders, a fost asistentă la magazin. Ea a fost citată în memoriile lui Westwood spunând că: „Nu cred că punk s-ar fi întâmplat fără Vivienne și Malcolm”. „S-ar fi întâmplat ceva”, a continuat ea, „și ar fi putut fi numit punk, dar nu ar fi arătat așa cum arăta, nici măcar în America. Și aspectul era important”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*