Naval Group, lider european în construcția de nave militare, și Șantierul Naval Constanța, partenerul strategic al Marinei Române, propun corvetele din clasa Gowind 2500 pentru dotarea Forţelor Navale Române. Corvetele din gama Gowind se remarca prin modularite și prin capacitatea de a fi adapte cu ușurință cerințelor clientului, fie că e vorba de caracteristici tehnice sau echiparea cu armament de ultimă generație.

Grație experienței unice și celor mai performante tehnologii militare dezvoltate, Naval Group a fost selectată să construiască 12 corvete Gowind® 2500 pentru Malaezia, Egipt și Emiratele Arabe Unite. Corvetele comandate sau în curs de construcție se remară prin caracteristicile tehnice superioare și echipamentele de luptă de ultimă generație utilizate de companie, dar evidențiază și expertiza semnificativă a constructorului francez de nave militare în ceea ce privește stabilirea unor parteneriate inovatoare, ambițioase și sustenabile cu partenerii locali, care implică un amplu transfer de tehnologie.

În 2011, Malaezia a fost prima țară care a contractat șase corvete din gama Gowind. Acestea sunt construite de partenerul local Boustead Naval Shipyard cu asistență tehnică franceză. Marina Egipteană a comandat în 2014 patru corvete Gowind 2500. Prima corvetă a fost realizată în Franța, la Lorient, și livrată Egiptului anului trecut, iar celelalte sunt construite în Alexandria, în baza unui acord de transfer tehnologic. Anul trecut, Naval Group a semnat un nou contract pentru a livra două corvete Emiratelor Arabe Unite.

Corvetele Gowind 2500 comandate de Egipt au 102 metri lungime, 16 metri lățime și un deplasament de 2.600 de tone. Pe lângă sistemul de rachete suprafață-aer 16 VL Mica și opt rachete anti-navă Exocet MM40 Block 3, corvetele Marinei Egiptene sunt echipate cu un tun de 76 mm, două tunuri rapide de 20 mm și tuburi lanstorpile. Printre alte caracteristici se numără un hangar care găzduiește un elicopter de 10 tone. Corvetele sunt construite pentru un echipaj format din 80 de persoane. Sistemul de propulsie diesel 10MW oferă o viteză maximă de 25 de noduri și o autonomie de 3700 de mile marine la o viteză de 15 noduri.

Marina Regală Malaeziană a avut cerințe cu totul diferite în ceea ce privește corvetele: acestea pot atinge o viteză maximă mai mare și au spațiu suplimentar pentru echipaj. Corvetele comandate de Marina Regală Malaeziană au o lungime de 110 metri, un deplasament de 3,100 de tone și pot acomoda un echipaj format din 138 de persoane. Armamentul este și el diferit față de cel comandat de Marina Egipteană. Corvetele Marinei Regale Malaeziene sunt echipate cu tunuri de 30 mm și rachete anti-navă NSM produse de compania norvegiană Kongsberg.

Atât corvetele comandate de Marina Egipteană, cât și corvetele comandate de Marina Regală Malaeziană vor fi echipate cu sistemul de management al luptei de ultimă generație SETIS – rezultatul experienței îndelungate a Naval Group în proiectarea sistemelor integrate, multi-misiune și de luptă.

Datorită sistemul SETIS, care oferă cele mai bune soluții de gestionare și de luare a deciziilor, Gowind® 2500 asigură supremația în lupta pe mare și face față cu succes atât amenințărilor convenționale, cât și celor asimetrice.

Naval Group este unul dintre puținii constructori la nivel mondial de portavioane, submarine nucleare și nave militare de ultimă generație.

Cu actionar majoritar statul francez, Naval Group este principalul furnizor al Marinei Franceze. Cu o vastă experienta în contracararea amenințării prezentate de submarinele rusești în Atlantic și Mediterană, Marina Franceză este cea mai prezentă în Marea Neagră, în cadrul unor misiuni și exerciții NATO.

Șantierul Naval Constanța este unul dintre cele mai mari șantiere de construcții, reparații si conversii de nave din Europa, ocupând o suprafață de aproximativ 800.000 mp. Este auditat international în privința capabilității de a construi nave militare de tipul corvetelor, dar și de dimensiuni mult mai mari.

Șantierul Naval Constanța este partenerul strategic al Forțelor Navale Române în reparația și modernizarea celor mai importante nave, derulând mai multe programe în acest sens cu Marina Română.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*