European Food Group, unul dintre cei mai mari producători de produse alimentare din România, a adoptat o strategie curajoască pentru a se adapta la schimbările provocate de pandemia de coronavirus. Într-un context marcat de incertitudine și neprevăzut, European Food Group, având drept unul din principalii acționari pe dl. Ioan Micula, a investit masiv pentru eficientizarea afacerii și adaptarea modului de lucru la restricțiile generate de pandemie.

Și rezultatele nu au întârziat să apară: compania a încheiat unul dintre cei mai grei ani pentru mediul de afaceri fără a suferi modificări majore la nivel de business și a reușit să mențină constant numărul angajaților. În plus, European Food Group a reușit să își păstreze volumele de produse constante și a încheiat anul precedent fără nicio datorie la bugetele de stat.

Pe parcursul anului 2020, compania a făcut investiții tehnologice semnificative pentru creșterea nivelului de automatizare a fluxului de producție. Mai exact, noile tehnologii implementate au adus viteză, acuratețe și productivitate operațiunilor de manipulare a materialelor prin reducerea substanțială a riscului de deteriorare, conferind un impact real și durabil asupra producției generale. În industria alimentară, aceste tehnologii contribuie la evitarea contaminării, mai ales în contextul actual. Un alt beneficiu al acestor tehnologii constă în efectuarea unor munci și în condiții, de regulă, nefavorabile pentru oameni, cum ar fi temperaturile foarte mici sau foarte ridicate.

Utilizarea tehnologiei vine de obicei la pachet și cu un beneficiu mai puțin vizibil, în sensul reorientării către surse de energie regenerabilă sau cu amprentă neutră asupra mediului. Reducerea de CO2 a devenit astfel o prioritate pentru European Food Group, care pe lângă investițiile tehnologice a alocat 10 milioane de euro pentru reînnoirea a 70% din flota de transport și distribuție, si anume cu 100 de autovehicule/autocamioane Volvo, cu standard Euro 6, categoria D, având nivelul cel mai scăzut de poluare disponibil în prezent, precum și înlocuirea a peste 80% din utilajele logistice cu unele pe sistem electric, îmbunătățind totodată și condițiile de muncă.

European Food Group pune sănătatea angajaților pe primul loc

Depășirea provocărilor din această perioadă a însemnat pentru European Food Group o reorganizare a modului de desfășurare a activității de către angajați, pentru a reduce la minimum posibilitatea de îmbolnăvire, precum și evitarea unor blocaje care să perturbe fluxul comercial. În acest sens, s-a aplicat un program de lucru alternativ, cu limitarea numărului de persoane aflate în același timp în aceeași locație. Compania a suportat costurile suplimentare de transport ale angajaților cu mijloace de transport individuale și a asigurat testarea COVID la cerere.

Pentru personalul neimplicat în mod direct în procesul de producție s-a implementat pe o perioadă mai lungă de timp modelul de tele-working, prin asigurarea de echipamente informatice necesare. Prioritizarea unui mediu sigur pentru angajații săi este o responsabilitate pe care compania și-a asumat-o de la începutul activității sale, iar acest lucru se vede prin faptul că peste 50% dintre angajați au o vechime de peste 10 ani.

Cu toate aceste dezvoltări și adaptări la ”noua realitate” European Food Group a reușit să își păstreze volumele de produse constante și a încheiat anul precedent fără nicio datorie la bugetele de stat. Mai mult, a înregistrat o ușoară creștere a exporturilor, corelată cu creșterea aprecierii produselor de către consumatori. În acest sens, programul guvernamental pentru fonduri structurale ar putea constitui o oportunitate de face investiții noi pe termen lung, iar astfel de proiecte sunt momentan pe masa de analiză.

Colaborarea dintre stat și mediul privat, cheia dezvoltării, potrivit European Food Group

Potrivit reprezentanților Grupului, sectorul privat și cel public ar trebui să colaboreze pentru a asigura dezvoltarea și reziliența noului mediu de afaceri. „Din acest punct de vedere, ne-am asumat încă de la începutul activității noastre responsabilitatea de a investi constant pe piața din România. De exemplu, anul trecut, plăţile pe care le-am efectuat către bugetul de stat central şi local, impozite şi taxe, au înregistrat o valoare de peste 110 milioane de euro”, au declarat aceștia.

Pandemia de COVID-19 a perturbat consumul global, forțându-i pe oameni să adopte obiceiuri noi, la fel cum s-a întâmplat și pentru mediul de afaceri. Este încă neclar în ce măsură schimbările de acum se vor menține, însă un aspect este evident: că există o orientare clară a pieței către comercializarea online. De aceea, companiile European Food Group incearcă să identifice cele mai adecvate metode pentru dezvoltarea comercializării produselor și în mediul online (www.shopius.ro), pentru a fi la curent cu noile trenduri de consum și pentru a susține în continuare modelul autohton de creștere economică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.