Directorul general al Direcției Generale Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul ANPC, Paul Anghel, a publicat o seie de recomandări pentru cei care doresc să își achiziționeze bilete de avion direct de la companiile aeriene sau de la agențiile de turism.

Printre recomandările acestuia se numără și evitarea comercianților de bilete de avion care au sediile în afara UE.

Recomandările ANPC pentru cei care doresc să achiziționeze bilete de avion

Paul Anghel a publicat pe pagina sa de Facebook o serie de recomandări în ceea ce privește achiziționarea biletelor de avion de către turiști.

„Achiziționați bilete de pe site-ul oficial al transportatorului aerian sau de la agenții de turism, în situația în care drepturile dumneavoastră nu sunt respectate aveți posibilitatea să vă adresați direct acestuia sau acestora.

În situația în care sunteți un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor, în cazul:

  • refuzului la îmbarcare
  • anulării cu mai puțin de 14 zile înainte zbor
  • sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puțin trei ore la sosire)

Acesta a mai menționat că cei care au cumpărat bilete de avion au dreptul de a primi compensații din partea transportatorului aerian doar dacă solicită acest drept în scris, conform politicii operatorilor economici, și/sau dacă depun o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor sau Centrull European al Consumatorilor România.

„Atenție la comercianții și piețele online care nu au sediul in Uniunea Europeană! Dacă operatorul economic care administrează site-ul de pe care achiziționați biletele nu are personalitate juridică în Uniunea Europeană capacitatea autorităților de a interveni în protejarea intereselor consumatorilor este limitată, astfel încât nu puteți fi siguri că veți beneficia de drepturile prezentate mai sus”, a subliniat Paul Anghel.

El a mai atras atenția asupra faptului că firmele de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate pot percepe comisioane de până la 30% plus TVA din valoarea despăgubirilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*