Dieta mediteraneană stă pe locul 1 în topurile dietelor sănătoase, celor mai ușor de urmat, fiind benefică chiar și pentru diabetici. Această dietă are numeroase beneficii, protejează inima, îmbunătățește funcțiile creierului și crește longevitatea. Studiile au arătat că dieta poate ajuta chiar și la scăderea în greutate, prevenind atacurile de cord, accidentele vasculare cerebrale, diabetul de tip 2, cancerul și moartea prematură.

Dieta mediteraneană favorizează o ameliorare incredibilă a cancerului (în special de sâni, stomac, biliar, colon, prostată), a bolilor degenerative (Parkinson, Alzheimer), a bolilor metabolice inflamatorii și a depresiei.

S-a dovedit că italienii au rata de obezitate de 10% față de englezi care au 63% și asta doar datorită dietei mediteraneene. Astfel, riscul de a muri de cancer scade cu 36%, de a deveni obez cu 43% și de a face boli cardiovasculare cu 32% dacă se respectă acest regim.

O porție mediteraneană tradițională conține o porție generoasă de produse proaspete, cereale integrale și leguminoase, precum și unele grăsimi și carne de pește. Este formată din alimente pe care cetățenii Italiei și ai Greciei le consumau în anii 1960. Alimentația studiată în majoritatea cercetătorilor este bogată în alimente vegetale să sănătoase, redusă în alimente de origine animală. Se recomandă, cu toate acestea, consumul de fructe de mare de cel puțin două ori pe săptămână.

Stilul de viață mediteranean nu implică doar o dietă sănătoasă. Este foarte important să se consume cel puțin 2L de apă în fiecare zi și să se facă activități fizice în mod regulat.

“Se preferă preparate proaspete, rapide, economice, pline de vitamine, fibre. Unde-i fibră nu-i inflamație, nu-i cancer. Fibrele stau în legume, în fructe. Acestea au substanțe fitochimice în favoarea cărnii, a sosurilor complicate, a mâncărurilor excesive, procesate, afumate, a prăjelilor. Astea distrug viața.” declară dr. nutriționist Virgiliu Stroescu.

Este foarte important ca la fiecare masă să se consume fructe, legume, cereale integrale, semințe, salate și ierburi aromate. Verdețurile au fitohormoni, asigurând minerale, antioxidanți, vitamine și substanțe fitochimice. De asemenea, este de reținut să nu se consume ulei de floarea soarelui, ci doar ulei de măsline. Acesta scade riscul bolilor cardiovasculare. Mesele trebuie să fie cât mai integrale și cât mai puțin procesate.

Ce să mănânci intr-o zi cu dieta mediteraneană:

  • Micul dejun: iaurt grecesc cu căpșuni și fulgi de ovăz
  • Prânzul: focaccia cu măsline sau pită cu multa salata de legume (frunze de salată, castraveți, ardei, roșii, cherry, stropite cu ulei și lămâie) cu calamari la grătar.
  • Cina: O salată mare de ton cu un ou fiert tare, porumb dulce sau linte, frunze de rucola, iceberg, salata verde, roșii, ceapă verde, usturoi verde, cu dressing de ulei de măsline si lămâie, condimente.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.